Profesia de medic este tradițională și tradiționalistă. Cu toții avem niște așteptări de seriozitate, conduită și cod vestimentar pentru medici. Fiind o profesie foarte veche și respectată, profesia de medic și-a construit un statut special și riguros, de la care există puține abateri.
Promovarea se subscrie și ea acestui statut, dacă ne uităm la procentul infim de site-uri personale ale medicilor.
Deși folosesc cu lejeritate alte medii și canale de promovare, precum aparițiile media, medicii par să stea cât mai departe de calalul de comunicare și promovare numit site personal.
Din punctul meu de vedere, a avea un site profesional ca medic este la fel de vital cu a avea o prezentare powerpoint pentru o conferință medicală.
Realitatea este că pacienții apelează din ce în ce mai mult la căutări online pentru a se informa despre medicul la care urmează să meargă pentru un consult, iar experiențele lor de căutare online a medicilor din România sunt de cele mai multe ori frustrante.
Privind prin “lentila” pacientului, cred că există cel puțin 5 motive puternice pentru care medicii pot lua în considerare realizarea unui site profesional:
- Pacientul nu găsește, de cele mai multe ori, informații relevante despre orarul de consultații la diversele clinici și spitalele la care lucrează medicul;
- Timpul scurt la consultație nu permite medicului să educe fiecare pacient în parte, zi de zi și să îi transmită niște principii cruciale de prevenție și de vindecare;
- Pe parcursul carierei, medicii realizează o sumedenie de materiale, articole și prezentări care sunt foarte utile colegilor de breaslă și care rămân nevalorificare în arhiva personală a medicului;
- Interviurile sau intervențiile televizate sau din presa scrisă acordate de medici includ sfaturi utile, cu un limbaj accesibil pentru pacienți care pot fi colectate și fructificate în mediul online;
- Pacienții sunt mult mai înclinați să meargă la un medic care oferă mai multe informații despre profesia sa, care pot fi accesate la orice oră și în orice zi a săptămânii, nu doar strict în cadrul consultației .
În practică, noi realizăm site-uri profesionale dedicate medicilor, clinicilor și laboratoarelor medicale, în câțiva pași simpli:
- Medicul completează un chestionar online, în urma căruia noi identificăm exact ce își dorește să comunice prin intermediul site-ului;
- Avem o întâlnire preliminară în care stabilim de comun acord ce responsabilități ne asumăm fiecare. După principiile consultanței de calitate, considerăm că avem rezultate de calitate dacă implicarea este 50% de partea noastră și 50% de partea medicului;
- Realizăm fotografii profesionale, atât medicului, cât și a unor elemente din mediul său de lucru. Trebuie să recunoaștem că nu ne plac fotografiile cumparate online care nu transmit la valoarea potrivită specificul meseriei medicului, așa cum este el într-o zi firească de consultații;
- Medicul colectează materiale relevante și generează conținut preliminar pentru site;
- Prezentăm medicului o schiță cu toate elementele de conținut și vizuale colectate;
- Finalizăm proiectul când medicul este pe deplin mulțumit de rezultate.
Data publicării: 20 mai 2014